piątek, 8 sierpnia 2014

Przedpremierowo: "Gry i zabawy Mikołajka"

Gry i zabawy Mikołajka to książka, która powinna być w każdym domu gdzie są dzieci !
A dlaczego ? Odpowiedź znajdziecie poniżej.


Egzemplarz recenzencki, Wydawnictwo Znak emotikon, stron 288


Gry i zabawy Mikołajka to kolorowa książeczka, napisana przyjaznym językiem i zawierająca mnóstwo ciekawych pomysłów na zabawy.

Przede wszystkim zawiera wiele ciekawych do zorganizowania zabaw na świeżym powietrzu. Przy każdej zabawie jest również napisane jaki jest poziom trudności, ilu potrzeba uczestników i czy wymagane są jakieś przedmioty do zabawy. Zabawy są również podzielone na pory roku i zabawy świąteczne, więc są to gry tylko sezonowe, w które dzieci mogą pobawić się np pierwszy raz, co może okazać się wspaniałym doświadczeniem i nauką, ale również idealnym sposobem na nudę.

Znajdziemy tu gry dla kilku osób, kilku dziesięciu lub tylko jednej.

Są tu też zabawy wieloetapowe, czyli najpierw tworzymy kostiumy np czapki z papieru, a potem można się nimi bawić.

Zanim zaczniemy zabawę przydałaby się jakaś wyliczanka ... ale bez obaw ! Tu też znajdziemy kilka fajnych wyliczanek. Sama z wielką ciekawością je czytałam, bo zastanawiałam się, które jeszcze pamiętam.

"Wpadła bomba do piwnicy, napisała na tablicy:
S O S głupi pies !"

Oprócz zabaw w książce pojawiają się zagadki i łamigłówki dla małego mądrali oraz dowcipy odpowiednie dla dzieci, dzięki którym będą mogli zabłyszczeć wśród kolegów. 

Dla dzieciaków, które lubią konspiracyjne zabawy są tu pomysły na własny, tajny język i zaszyfrowane wiadomości, tak aby "wrogowie" nie dowiedzieli się o żadnych tajemnicach.

Dzieci mogą również popisać się zdolnościami kulinarnymi, bo w książce znajdują się również przepisy na desery i inne posiłki do samodzielnego wykonania lub z pomocą dorosłego.

Podsumowując, Gry i zabawy Mikołajka to rewelacyjna książka, która nie pozwoli nudzić się żadnemu dziecku. Rodzice też powinni się z nią zapoznać, aby ich dzieci spędzały wolny czas w sposób kreatywny i w ruchu, a nie z chipsami przy telewizorze czy komputerze. Myślę, że to również odpowiednia pozycja dla pań przedszkolanek, niań i innych opiekunów dzieci, którym brakuje pomysłów na zabawy.

Ja dzięki tej książce przypomniałam sobie o moich ulubionych zabawach z dzieciństwa czyli m.in. grę w dwa ognie, w klasy czy grę w gumę.

Moja opinia 6/6 !

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Znak emotikon. 
 

23 komentarze:

  1. Pamiętam tę wyliczankę! Tylko w nieco zmodyfikowanej wersji, bo u nas mówiło się:
    "Wpadła bomba do piwnicy, napisała na tablicy:
    S O S - jakie Twoje imię jest?"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znałam właśnie z psem :) ale niektóre są nieco zmodyfikowe (pewnie w każdym rejonie Polski inaczej się rymowało)

      Usuń
    2. U mnie było wściekły pies:)

      Usuń
  2. Mój synek bardzo lubi przygody Mikołajka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przy granicy z Rosją też był pies :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak sobie myślę, że poskakałabym w gumę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę koniecznie to mieć! uwielbiam Mikołajka, chociaż od dawna nie jestem już dzieckiem :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre zabawy są tez takie że ze znajomymi spokojnie można się pobawić i pośmiać, a potem dla syna bedę miała ułatwone zadanie :)

      Usuń
  6. Hahah u mnie też było z psem;p Mikołaka nałogowa czytałam mojemu braciszkowi, oj tek ten to mnie umiał zamęczyć;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mikołajek to chyba taka podstawowa ksiażka, która zacheca dziecko do słuchania czytanych książek

      Usuń
  7. Naprawdę Dobra pozycja, zgadzam się z recenzjami ;) Wszystko w tej książce jest przemyślane i zaplanowane. Jest duży wachlarz gier i zabaw, codziennie możemy wybrać coś innego ;) Świetna zabawa dla każdego ;) Polecam :D I Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Świetna pozycja, nawet dorośli znajdą tu coś dla siebie :)

      Usuń
  8. U mnie również był pies, a poskakać w gumę to nieraz mam ochotę ;) Książka idealna dla mojej chrześnicy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Każde dziecko znajdzie w tej ksiązeczce coś dla siebie. Pomysłów jest bez liku...nie tylko tytułowe gry i zabawy można znaleźć na stronach tej książki, ale i wyliczanki, anegdotki, rymowanki, wykreślanki, zabawy ruchowe, przepisy kulinarne i wiele wiele innych... Jednym słowem wszystko to, co potrzebne jest aby sie nie nudzić i nie marnować czasu. Super książeczka!!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się bardzo:D Jeszcze trochę i nasza latorośl podrośnie do takich zabaw łobuzerskich:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w niektóre gry sama czekam żeby móc sie pobawić :)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz lub staniesz się obserwatorem, a jeśli jeszcze u Ciebie nie byłam zostaw mi namiary. Na pewno Cie odwiedzę !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...