poniedziałek, 19 maja 2014

Niebezpiecznie zbliżenie - Linda Howard

Niebezpieczne zbliżenie to thriller romantyczny z cyklu "Wszystko dla Pań".

Wydawnictwo Amber, stron 224


Baily to młoda wdowa nielubiana przez swoich pasierbów Setha i Tamzim. Poprawka. Znienawidzona. Ich ojciec cały swój majątek przekazał po swojej śmierci do zarządzania Baily. Uczynił to nie bez powodu - jego dzieci były rozrzutne i nieodpowiedzialne, dlatego dostawały od Baily "kieszonkowe".  Po zaliczeniu comiesięcznych telefonów od pasierbów Bailey spakowała się na wakacje zamawiając lot w filmie J&L, której to właściciele byli pilotami. W dzień wylotu Bret, który zawsze latał z klientami, rozchorował się i musiał go zastąpić Cam. Cam nie był zadowolony, gdyż uważał że Bailey Wingate to nadęta, bogata paniusia. W czasie lotu starali się do siebie nie odzywać. Lot przebiegał w milczeniu, lecz w pewnym momencie zaczęły się problemy z silnikiem. Cam zaczął ratować lot i próbował złagodzić upadek drzewami. Rozbili się. Jak poradzą sobie na śnieżnym odludziu ? Czy katastrofa była tylko nieszczęśliwym wypadkiem ?

Książkę czytało się dość szybko. Moge powiedzieć, że kartki się same przewracają. Jest napisana jasnym językiem, bez zbędnych opisów. Bohaterowie są dosyć charakterystyczni.

Co do samej historii to pomysł nie był może zbyt wyszukany, ale survival w górach ze śnieżną pokrywą mi zaimponował. Rewelacyjnie mi się czytało o warunkach w jakich znaleźli się bohaterowie oraz o pomocy którą mogli sobie zaoferować. Było to bardzo szczegółowo, ale interesująco opisane. Wątki poboczne też były dosyć ciekawe. Samo zakończenie historii mnie również zaskoczyło. Przez cały czas myślałam, że wszystko jest podane na tacy, na szczęście autorka ciut się postarała.

Co mi się nie podobało ? Niestety najgorszy w tej książce okazał się wątek romantyczny. Zaraz po katastrofie obserwujemy "szybką akcję", czyli bohaterowie w ciągu 4 dni zdążyli się zakochać, no ale podobno istnieje miłość od pierwszego wejrzenia ... Nie podobało mi sie również to, że Cam okazał się facetem myślącym tylko o "jednym". Po wypadku, on ledwo przytomny z rozbitą głową leżał na ziemi, wymagając pomocy. Ona chcąc go ogrzać przytuliła go i "poczuła jego męskość". Facet nie próżnował. Zwroty "skarbie" do osoby, którą się praktycznie nienawidziło przed tą przygodą też mnie zaskoczyły. Myślę, że można było ten wątek rozpocząć trochę później, a książka by na tym tylko zyskała.

Oceniając całość, książka jest fajną pozycją na wakacje czy chwilę relaksu. Polecam ją na pewno tym, którym taki szybki wątek romantyczny nie przeszkadza, bo książka jest naprawdę dobra.

Moja ocena: 4/6

_____________________

Książka bierze udział w wyzwaniach:
Klucznik
_____________________

29 komentarzy:

  1. Dawno nie czytałam thillera romantycznego - mimo Twojej niezbyt wysokiej oceny - dam jej szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wątek romantyczny mnie tutaj trochę rozczarował, ale książkę naprawdę sie fajnie czyta

      Usuń
  2. Ja też strasznie nie lubię, jak uczucie między bohaterami rozkręca się z prędkością światła. Dla mnie, mało wiarygodne, niestety.

    OdpowiedzUsuń
  3. Skusiłabym się na niego :) Coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat robię listę książek, które mam zamiar przeczytać na wakacjach. A ta książka już wędruje na listę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To jeden z moich ulubionych gatunków literackich, dlatego koniecznie muszę poznać tę książkę, gdyż jej fabuła szalenie mnie zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie i w tym gatunku polecam Lynn Erickson

      Usuń
    2. Dzięki za polecenie. Na pewno skorzystam.

      Usuń
  6. Nie mam przekonania do tego tytułu. Ten wątek romantyczny, który rozwija się w zawrotnym tempie trochę mnie odstrasza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety ten wątek jest szybki, a to mogłaby by być naprawdę dobra ksiażka bo reszta zrobiła na mnie wrażenie

      Usuń
  7. Kiedyś się skuszę, jak będę chciała coś takiego przeczytać- a z tego co wyczytałam to trochę w moim stylu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda kobieta chyba lubi czasem przeczytać coś takiego :)

      Usuń
  8. Fabuła fajna, wakacje się zbliżają - więc czemu nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Faktycznie, wątek romantyczny troszkę... dziwny(?), za szybki, ale w sumie mogłabym się skusić. Lekka, niezobowiązująca lektura na lato.

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj wątek romantyczny na prawdę kiepski, zaciekawiłaś mnie, ale jak na razie odpuszczę sobie, chyba że nawinie mi się kiedyś w bibliotece, bo fajny pomysł na tą katastrofę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katastrofa, a raczej to co było po było naprawdę ciekawie napisane

      Usuń
  11. Jak wpadnie w moje ręce to czemu nie ;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Książki z tego gatunku literackiego jakoś nie miałam okazji czytać i przyznam, że nie za bardzo mam ochotę ją czytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego gatunku bardziej polecę Lynn Erickson, której posiadam aż nawet 4 książki w domu i z tego co pamiętam ( a czytałam dosyć dawno) wątki romantyczne były ok :)

      Usuń
  13. A ja muszę przyznać, że czytałam kilka dobrych thrillerów romantycznych.
    kolodynska.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie lubię takich szybkich romansów, ale książce nie mówię nie.
    Zapraszam na konkurs: http://www.gosiarella.pl/2014/05/konkurs-zainspiruj-gosiarelle.html

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz lub staniesz się obserwatorem, a jeśli jeszcze u Ciebie nie byłam zostaw mi namiary. Na pewno Cie odwiedzę !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...