środa, 11 września 2013

Kocham czytać - moje początki

Zastanawiam się od kiedy tak naprawdę zaczęła się moja przygoda z książkami. Na pewno to było na studiach. Nie pamiętam od której dokładnie książki zaczęłam. Chyba to była Agatha Christie i "Morderstwo odbędzie się ..."

  Nota wydawcy:

W miasteczku Chipping Cleghorn - jak to w miasteczku - wszyscy wiedzą o sobie wszystko. Spokój i bezpieczeństwo, wzajemna serdeczność i poszanowanie, stanowiące naturalne podłoże sąsiedzkich stosunków, powodują, że życie toczy się tu w sielskiej atmosferze. Jednak i tu wydarza się coś, co wstrząsa całą społecznością. W poczytnej lokalnej gazecie, zajmującej się sprawami ważnymi, ale niestroniącej też od ploteczek, pojawia się osobliwy anons: zapowiedź morderstwa określająca miejsce i czas jego popełnienia. Czy to tylko niesmaczny żart? Czy zaszyfrowana informacja? A może zaproszenie do zabawy? Wiele osób, wiedzionych ciekawością, uda się pod wskazany adres. Tam się okaże, że wśród zebranych jest również ktoś, kto wcale nie jest miłym, życzliwym sąsiadem.




albo " Morderstwo w Orient Exspressie", bo ta historię też dobrze zapamiętałam.



 Nota wydawcy:

Herkules Poirot po rozwiązaniu sprawy kryminalnej w Azji wraca do Europy. Pociąg Orient Express, którym podróżuje, grzęźnie w zaspie śnieżnej. W nocy w niewyjaśnionych okolicznościach ginie jeden z pasażerów. Detektyw Poirot rozpoczyna dochodzenie, a jego podróż zamienia się w śledztwo. Fakty wskazują, że zabójca zajmuje przedział w tym samym wagonie… Czy Poirot zdoła rozwiązać zagadkę tajemniczego morderstwa? Sprawa nie należy do łatwych - każdy pasażer jest podejrzany…





Jakby nie patrzeć to kryminały. To zresztą też dalej jest mój ulubiony gatunek. 

Jeśli ktoś nie czytał tych pozycji to szczerze polecam, jest zagadka, można pogłówkować, no i oczywiście na końcu rozwiązanie z wyjaśnieniem. 

W mojej skali ocen obie maja 5/6.

2 komentarze:

  1. Ja od Agaty Christie zaczynałam! Morderstwo w Orient Expresie przeczytałam już w gimnazjum :) Potem dojrzałam u koleżanki cały zbiór książek tej autorki (był w jakiejś gazecie) i pamiętam jak jej zazdrościłam! Zrobiłam z jej półki osobistą wypożyczalnię... Potem przeszłam na Mary Higgins Clark, teraz zaczytuję się w Rossie McDonaldzie... Kryminały z łamigłówkami są najlepsze na świecie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam tych autorek, ale się chętnie zapoznam :)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz lub staniesz się obserwatorem, a jeśli jeszcze u Ciebie nie byłam zostaw mi namiary. Na pewno Cie odwiedzę !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...