poniedziałek, 28 października 2013

Ciasto marchewkowe

Oto przepis na pyszne ciasto marchewkowe, które mogą jeść również osoby (zwłaszcza dotyczy to dzieci) ze skazą białkową (akurat jestem w temacie).





Składniki na tortownice o średnicy ok. 23 cm lub małą blaszkę:
  • 1 i 1/3 szkl drobnego cukru białego lub trzcinowego
  • 3 jajka
  • 3/4  szkl oleju
  • 1 i 1/4 szkl mąki pszennej
  • 1 pełna łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 szkl marchewki startej na drobnych oczkach
  • 3/4 szkl drobno posiekanych orzechów włoskich (można też nie dodawać orzechów)

Przygotowanie:

Mąkę przesiać i wymieszać ją z sodą i cynamonem. Do miski wsypać cukier, dodać całe jajka i olej, wszystko razem zmiksować - do dokładnego połączenia składników.

Następnie dodać marchewkę i drobno posiekane orzechy. Wszystko razem wymieszać (już nie miksować) i przelać do tortownicy wysmarowanej masłem i wysypanej mąką ( ja piekłam na papierze do wypieków).

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 175 stopni na termoobieg z dolną grzałką lub 190 stopni (piekarnik bez termoobiegu) na 60 minut ( do tzw suchego patyczka).

Po upieczeniu posypać cukrem pudrem.

Życzę SMACZNEGO !!!

11 komentarzy:

  1. Bardzo łatwy przepis. Chyba go wykorzystam. Wielkie dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasto marchewkowe,muszę upiec z tego przepisu :)) pychotka

    OdpowiedzUsuń
  3. To ciasto wygląda pysznie, nie raz i nie dwa już zamierzałam zrobić, nigdy nie jadłam ciasta marchewkowego. Przekonuje prosty przepis i niewiele składników :) kiedyś zrobię i dam znać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz czy smakowało. I moja rada: nie bierz marchewki na oko, bo nie wyjdzie :) Przeceniłam jakis czas moje oko i znów upycham starta marchewke do szklanek :)

      Usuń
    2. Dziękuję za radę, bo jestem troszkę sierotą kulinarną, tzn właśnie muszę bardzo dokładnie wiedzieć co i jak :)

      Usuń
  4. Myślę, że skorzystam z Twojego przepisu. Jeszcze nigdy nie próbowałam ciasta marchewkowego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się zabieram za ciasto marchewkowe jakbym chciała a nie mogła... nie mogę uwierzyć, że ciasto z marchewki na prawdę może być dobre? ... Hm... chociaż do sernika też dodaje się ziemniaki.... no nie wiem, nie wiem :) ta myśl musi nabrać we mnie mocy urzędowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czuć marchewki. To troche takie jak piernik ale bardziej wilgotne :)

      Usuń
  6. Ale jajka są, a przy skazie białek nie można, to jak to tak?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można jeść jajka przy skazie na białko pochodzenia krowiego.

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz lub staniesz się obserwatorem, a jeśli jeszcze u Ciebie nie byłam zostaw mi namiary. Na pewno Cie odwiedzę !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...