poniedziałek, 28 października 2013

Ciasto marchewkowe

Oto przepis na pyszne ciasto marchewkowe, które mogą jeść również osoby (zwłaszcza dotyczy to dzieci) ze skazą białkową (akurat jestem w temacie).





Składniki na tortownice o średnicy ok. 23 cm lub małą blaszkę:
  • 1 i 1/3 szkl drobnego cukru białego lub trzcinowego
  • 3 jajka
  • 3/4  szkl oleju
  • 1 i 1/4 szkl mąki pszennej
  • 1 pełna łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 szkl marchewki startej na drobnych oczkach
  • 3/4 szkl drobno posiekanych orzechów włoskich (można też nie dodawać orzechów)

Przygotowanie:

Mąkę przesiać i wymieszać ją z sodą i cynamonem. Do miski wsypać cukier, dodać całe jajka i olej, wszystko razem zmiksować - do dokładnego połączenia składników.

Następnie dodać marchewkę i drobno posiekane orzechy. Wszystko razem wymieszać (już nie miksować) i przelać do tortownicy wysmarowanej masłem i wysypanej mąką ( ja piekłam na papierze do wypieków).

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 175 stopni na termoobieg z dolną grzałką lub 190 stopni (piekarnik bez termoobiegu) na 60 minut ( do tzw suchego patyczka).

Po upieczeniu posypać cukrem pudrem.

Życzę SMACZNEGO !!!

9 komentarzy:

  1. Bardzo łatwy przepis. Chyba go wykorzystam. Wielkie dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasto marchewkowe,muszę upiec z tego przepisu :)) pychotka

    OdpowiedzUsuń
  3. To ciasto wygląda pysznie, nie raz i nie dwa już zamierzałam zrobić, nigdy nie jadłam ciasta marchewkowego. Przekonuje prosty przepis i niewiele składników :) kiedyś zrobię i dam znać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz czy smakowało. I moja rada: nie bierz marchewki na oko, bo nie wyjdzie :) Przeceniłam jakis czas moje oko i znów upycham starta marchewke do szklanek :)

      Usuń
    2. Dziękuję za radę, bo jestem troszkę sierotą kulinarną, tzn właśnie muszę bardzo dokładnie wiedzieć co i jak :)

      Usuń
  4. Myślę, że skorzystam z Twojego przepisu. Jeszcze nigdy nie próbowałam ciasta marchewkowego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się zabieram za ciasto marchewkowe jakbym chciała a nie mogła... nie mogę uwierzyć, że ciasto z marchewki na prawdę może być dobre? ... Hm... chociaż do sernika też dodaje się ziemniaki.... no nie wiem, nie wiem :) ta myśl musi nabrać we mnie mocy urzędowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czuć marchewki. To troche takie jak piernik ale bardziej wilgotne :)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz lub staniesz się obserwatorem, a jeśli jeszcze u Ciebie nie byłam zostaw mi namiary. Na pewno Cie odwiedzę !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...